Dieta ketogenica saraca in carbohidrati si scaderea in greutate

Dieta ketogenica saraca in carbohidrati este extrem de eficienta pentru persoanele care doresc sa scada in greutate.

Pe langa faptul ca este usor de tinut si este sanatoasa, dieta ketogenica saraca in carbohidrati va determina corpul sa arda grasimile.

DIETA KETOGENICA SARACA IN CARBOHIDRATI SI SCADEREA IN GREUTATE

Pentru a reusi sa scadeti in greutate cu ajutorul dietei sarace in carbohidrati, trebuie sa:

  • mentineti consumul de carbohidrati la un nivel minim;
  • mentineti consumul de proteine la un nivel moderat;
  • mentineti consumul de grasimi la un nivel ridicat;
  • evitati gustarile;
  • faceti exercitiu fizic regulat.

Informatiile din acest articol va vor ghida catre ceea ce trebuie sa stiti pentru a pierde din kilograme cu ajutorul unei diete sarace in carbohidrati.

PUTINI CARBOHIDRATI, PROTEINE MODERATE, GRASIMI CRESCUTE

O balanta corecta intre numarul de carbohidrati, proteine si grasimi ar trebui sa va ajute sa pierdeti din greutate.

Dieta ketogenica saraca in carbohidrati si scaderea in greutateMajoritatea oamenilor pot avea succes cu o dieta ketogenica saraca in carbohidrati, fara sa fie nevoie sa contorizeze numarul de carbohidrati, proteine si grasimi pe care le consuma.

Evitati produsele ce contin amidon ca painea, orezul, pastele, cartofii si produsele de patiserie. Nu inlocuiti aceste produse cu alimente bogate in proteine ca branza, carnea si nucile. Respectand aceste reguli simple majoritatea oamenilor pierd in greutate.

Cu toate acestea, unele persoane vor trebui sa contorizeze numarul de calorii, tocmai pentru a se asigura ca sunt pe drumul cel bun. Exista nenumarate site-uri si aplicatii ce va pot ajuta cu numarul de calorii pe aliment.

MENTINETI NUMARUL DE CARBOHIDRATI LA UN NIVEL MINIM

Depinde de dumneavoastra cat de putini carbohidrati doriti sa consumati, insa dieta ketogenica reprezinta cheia succesului in scaderea in greutate.

Consumul de carbohidrati trebuie sa fie de obicei sub 50 grame pe zi pentru ca dieta sa se poata numi ketogenica. Unele persoane pot simti nevoia sa reduca consumul de carbohidrati si mai mult, sa spunem sub 30 de grame, pentru a ajunge la o dieta ketogenica.

Dieta ketogenica este acea dieta in care corpul este alimentat in special cu cetone, nu de glucoza. Cetonele reprezinta o forma de energie produsa prin distrugerea grasimii depozitata in organism.

Pentru a tine o dieta ketogenica, trebuie sa eliminati cerealele, produsele pe baza de amidon si majoritatea fructelor.

Atunci cand tineti o dieta saraca in carbohidrati, este important sa stiti cati carbohidrati contin diferite alimente. Exista diferite site-uri si aplicatii ce va pot ajuta in acest sens.

INGESTIA DE PROTEINE AR TREBUI SA FIE MODERATA

Ingestia de proteine trebuie sa fie moderata pentru ca scaderea in greutate sa fie vizibila. Prea multe proteine pot determina ficatul sa produca prea multa glucoza (printr-un proces numit gluconeogeneza) care va duce la cresterea glicemiei si care poate opri scaderea in greutate.

Nu exista un gramaj fix care poate fi considerat moderat, insa medicii diabetologi recomanda un interval de la 30 de grame de proteina pana la 120 de grame de proteina.

Intervalul pare a fi prea mare, tocmai de aceea ar fi recomandat sa aveti un consum de 50 de grame pana la 60 de grame de proteine pe zi si sa adaptati situatia incepand de aici.

ALIMENTE BOGATE IN GRASIMI NATURALE

O dieta ketogenica saraca in carbohidrati are un continut crescut de grasimi ce provin din surse naturale ca pestele gras, carnea, nucile, avocado, uleiul de masline si lactatele.

Dieta ketogenica saraca in carbohidrati si scaderea in greutateGrasimea reprezinta nutrientul ce ofera energie (macronutrient) care are cel mai mic impact asupra glucozei, nivelului de insulina si cresterii in greutate.

Cu alte cuvinte, o dieta bogata in grasimi este mult mai probabil sa duca la scadere in greutate, decat dietele bogate in carbohidrati sau proteine.

Majoritatea persoanelor considera ca daca isi mentin consumul de carbohidrati mic si sunt atenti la proteine, nu trebuie sa monitorizeze si cata grasime consuma.

Trebuie insa sa retineti ca unele alimente grase ca: pestele, carnea, nucile si branza, reprezinta surse de proteine. Iaurtul si nucile reprezinta o sursa de carbohidrati. In consecinta este bine sa cantariti aceste tipuri de alimente.

EVITATI GUSTARILE

O dieta ketogenica saraca in carbohidrati este in general destul de relaxata. Multe persoane vor descoperi ca este destul de greu sa manance mult atunci cand se tin strict de dieta consumand putini carbohidrati, proteine intr-o cantitate moderata si grasimi multe.

Cu toate acestea, nicio dieta nu este intotdeauna garantata si scaderea in greutate va fi realizata daca puteti evita gustarile dintre mese.

Evitarea gustarilor va ajuta sa mentineti nivelul insulinei cat mai jos in organism si in acest fel va ajuta sa consumati grasimile.

FACETI EFORT FIZIC REGULAT

Exercitiul fizic pune muschii in miscare si ii ajuta sa consume excesul de glucoza si energie din sange. Cu aceasta ocazie nivelul insulinei scade, apare cetoza si in consecinta scaderea in greutate.

Adaugarea unui efort fizic regulat, unei diete sarace in carbohidrati grabeste in mod normal scaderea in greutate.

MONITORIZATI ARDEREA GRASIMILOR (CETOZA)

Cantarirea reprezinta cel mai fidel marker al scaderii in greutate, insa unele persoane pot dori si masurarea numarului de cetone.

Dieta ketogenica saraca in carbohidrati si scaderea in greutateCetonele sunt produse ca raspuns direct la arderea grasimilor, asadar masurand cetonele veti afla daca organismul arde grasimile.

Aveti in vedere ca uneori scaderea in greutate poate aparea ca rezultat al pierderii lichidelor, iar greutatea poate creste in cazul in care masa musculara a crescut, daca ati facut exercitiu fizic regulat. Masurarea nivelului de cetone va ajuta in aceasta diferentiere.

Masurarea nivelului de cetone poate fi utila si atunci cand scaderea in greutate s-a oprit sau daca faceti o schimbare in dieta pe care doriti sa o verificati. Cu ajutorul cetonelor aflati daca organismul arde sau nu grasimi.

Sursa: Diabetes UK