Steato-hepatita non-alcoolica

Steato-hepatita non-alcoolica reprezinta apanajul unei alimentatii dezechilibrate, dar nu numai.

Ficatul are propriul ritm circadian.

Steato-hepatita non-alcoolica pare a fi legata de modul de distributie al caloriilor pe parcursul zilei si nu neaparat de alimentele consumate.

Pentru a reduce steato-hepatita non-alcoolica este nevoie de un regim de viata echilibrat, dar si de o alimentatie sanatoasa.

CE ESTE STEATO-HEPATITA NON-ALCOOLICA?

Ficatul functioneaza ca un filtru, el detoxifiaza organismul de produse toxice, deasemenea ficatul mentine glicemia in limitele normale atunci cand dormim. Ficatul transforma ceea ce mancam in energie, protejandu-ne in acelasi timp prin eliminarea a tot ce este daunator.

Steato-hepatita non-alcoolica reprezinta o acumulare de grasimi suplimentare in celulele hepatice. Aceasta acumulare nu este cauzata de alcool. Ficatul poate contine grasimi, insa daca mai mult de cinci pana la zece la suta din greutatea ficatului este grasime, atunci putem vorbi despre ficat gras.

Steato-hepatita non-alcoolicaFicatul gras nu produce simptome, tocmai de aceea el este diagnosticat cu ocazia unei ecografii de rutina sau pentru alte afectiuni. La nivelul organului insa grasimea determina umflaturi, cicatrizari, cancer sau insuficienta hepatica.

Steato-hepatita non-alcoolica afecteaza un procent important din populatie. Diagnosticul acestei afectiuni se realizeaza prin dozarea transaminazelor, dar si prin ecografie abdominala.

Un studiu recent legat de steato-hepatita non-alcoolica a aratat ca:

  • mesele reduse dimineata si la pranz contribuie la aparitia ficatului gras;
  • mic-dejunul bogat in calorii a fost asociat cu scaderea cu 14-21% a riscului de steato-hepatita non-alcoolica;
  • alimentatia intre 10 seara si 4 dimineata a crescut riscul de boala hepatica cu 61%.

CUM VINDEC STEATO-HEPATITA NON-ALCOOLICA?

Steato-hepatita non-alcoolica se reduce in mod semnificativ printr-un stil de viata echilibrat cu o dieta sanatoasa si exercitii fizice regulate.

Iata cativa pasi pe care ii puteti face cu usurinta:

  • pastrati un jurnal al produselor alimentare consumate si perioada cand au fost consumate;
  • distribuiti-va caloriile pe mai multe mese pe parcursul zilei;
  • nu sariti peste micul dejun sau masa de pranz;
  • evitati consumul de alimente intre miezul noptii si ora 4 dimineata;
  • daca lucrati noaptea si suferiti de ficat gras, aveti in vedere schimbarea locului de munca;
  • consultati un medic nutritionist pentru a va ajuta cu o dieta personalizata;
  • aflati care este greutatea dumneavoastra ideala si realizati un plan prin care sa reusiti sa o atingeti;
  • faceti analize complete legate de colesterol si diabet zaharat;
  • controlati-va tensiunea arteriala si evitati alcoolul.

EXISTA PERICOLUL SA AM FICATUL GRAS?

Steato-hepatita non-alcoolicaAdresati-va medicului dumneavoastra pentru un set de analize, in urma acestora medicul va  pune sau nu diagnosticul de steato-hepatita non-alcoolica.

Pacientii cu hipertensiune arteriala, diabet zaharat, obezitate, colesterol crescut si/sau obiceiuri alimentare proaste ar trebui sa ia in considerare analize regulate.

Ficatul gras poate genera multe alte probleme de sanatate, extrem de serioase. Ficatul se poate regenera, insa trebuie sa va mentineti un stil de viata echilibrat si sa va faceti analize in mod regulat.